Uhkapelien haitat: E-learning-kurssi vanhemmille ja läheisille

0 of 13 lessons complete (0%)
Back to lesson

4. (Laittoman) verkkouhkapelaamisen kasvu ja sen vaikutus pelaamiseen Quiz

  1. 1. Peli, joka sisältää uhkapelimäisiä elementtejä, ei vaadi pelaajia osallistumaan niihin voidakseen nauttia pelistä.

    1
  2. 2. Skin-vedonlyöntiä, johon liittyy kaupankäyntiä pelituotteilla, (esim. aseilla tai kosmeettisilla tuotteilla), voidaan pitää uhkapelinä, jos nämä tuotteet voidaan vaihtaa oikeaan rahaan.

    1
  3. 3. Pelissä voi olla uhkapelielementtejä, vaikka pelaaja ei käyttäisi oikeaa rahaa, koska pelin sisäiset valuutat voidaan sitoa oikeaan rahaan.

    1
  4. 4. Jos lootbox sisältää vain kosmeettisia esineitä eikä rahaa voi voittaa, sitä ei pidetä uhkapelinä.

    1
  5. 5. Lootboxit eivät ole uhkapeliä, jos pelaajaa ei pakoteta ostamaan niitä pelissä.

    1
  6. 6. Jos lootboxin ostaminen on vapaaehtoista ja vain osa peliä, sitä ei pidetä uhkapelinä.

    1
  7. 7. Lootboxeja voi ostaa pelissä ilman, että pelaaja käyttää oikeaa rahaa.

    1
  8. 8. Pelinsisäiset ostot, kuten lootboxit, voivat olla erityisen haitallisia nuorille, koska ne voivat johtaa pelihaittoihin.

    1
  9. 9. Lootboxin ostaminen videopelissä on uhkapeliä, koska siihen liittyy mahdollisuus saada satunnaisia palkintoja rahalla.

    1
  10. 10. Pelissä, jossa on lootboxeja, pelaaja voi kokea samantyyppisen satunnaisuuden kuin kasinossa, mutta ilman taloudellista riskiä.

    1