Uhkapelien haitat: E-learning-kurssi ammattilaisille ja asiantuntijoille

0 of 18 lessons complete (0%)
Back to lesson

4. (Laittoman) verkkouhkapelaamisen kasvu ja sen vaikutus pelaamiseen Quiz

  1. 1. Pelissä voi olla uhkapelielementtejä, vaikka pelaaja ei käyttäisi oikeaa rahaa, koska pelin sisäiset valuutat voidaan sitoa oikeaan rahaan.

    1
  2. 2. Lootboxit eivät ole uhkapeliä, jos pelaajaa ei pakoteta ostamaan niitä pelissä.

    1
  3. 3. Lootboxin ostaminen videopelissä on uhkapeliä, koska siihen liittyy mahdollisuus saada satunnaisia palkintoja rahalla.

    1
  4. 4. Peli, joka sisältää uhkapelimäisiä elementtejä, ei vaadi pelaajia osallistumaan niihin voidakseen nauttia pelistä.

    1
  5. 5. Lootboxeja voi ostaa pelissä ilman, että pelaaja käyttää oikeaa rahaa.

    1
  6. 6. Pelinsisäiset ostot, kuten lootboxit, voivat olla erityisen haitallisia nuorille, koska ne voivat johtaa pelihaittoihin.

    1
  7. 7. Pelissä, jossa on lootboxeja, pelaaja voi kokea samantyyppisen satunnaisuuden kuin kasinossa, mutta ilman taloudellista riskiä.

    1
  8. 8. Jos lootboxin ostaminen on vapaaehtoista ja vain osa peliä, sitä ei pidetä uhkapelinä.

    1
  9. 9. Skin-vedonlyöntiä, johon liittyy kaupankäyntiä pelituotteilla, (esim. aseilla tai kosmeettisilla tuotteilla), voidaan pitää uhkapelinä, jos nämä tuotteet voidaan vaihtaa oikeaan rahaan.

    1
  10. 10. Jos lootbox sisältää vain kosmeettisia esineitä eikä rahaa voi voittaa, sitä ei pidetä uhkapelinä.

    1