Uhkapelien haitat: E-learning-kurssi ammattilaisille ja asiantuntijoille
0 of 18 lessons complete (0%)
Exit Course
Back to lesson
4. (Laittoman) verkkouhkapelaamisen kasvu ja sen vaikutus pelaamiseen Quiz
1.
Pelissä voi olla uhkapelielementtejä, vaikka pelaaja ei käyttäisi oikeaa rahaa, koska pelin sisäiset valuutat voidaan sitoa oikeaan rahaan.
1
True
False
2.
Lootboxit eivät ole uhkapeliä, jos pelaajaa ei pakoteta ostamaan niitä pelissä.
1
True
False
3.
Lootboxin ostaminen videopelissä on uhkapeliä, koska siihen liittyy mahdollisuus saada satunnaisia palkintoja rahalla.
1
True
False
4.
Peli, joka sisältää uhkapelimäisiä elementtejä, ei vaadi pelaajia osallistumaan niihin voidakseen nauttia pelistä.
1
True
False
5.
Lootboxeja voi ostaa pelissä ilman, että pelaaja käyttää oikeaa rahaa.
1
True
False
6.
Pelinsisäiset ostot, kuten lootboxit, voivat olla erityisen haitallisia nuorille, koska ne voivat johtaa pelihaittoihin.
1
True
False
7.
Pelissä, jossa on lootboxeja, pelaaja voi kokea samantyyppisen satunnaisuuden kuin kasinossa, mutta ilman taloudellista riskiä.
1
True
False
8.
Jos lootboxin ostaminen on vapaaehtoista ja vain osa peliä, sitä ei pidetä uhkapelinä.
1
True
False
9.
Skin-vedonlyöntiä, johon liittyy kaupankäyntiä pelituotteilla, (esim. aseilla tai kosmeettisilla tuotteilla), voidaan pitää uhkapelinä, jos nämä tuotteet voidaan vaihtaa oikeaan rahaan.
1
True
False
10.
Jos lootbox sisältää vain kosmeettisia esineitä eikä rahaa voi voittaa, sitä ei pidetä uhkapelinä.
1
True
False